Mi primera clase! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Frank Smits - WaarBenJij.nu Mi primera clase! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Frank Smits - WaarBenJij.nu

Mi primera clase!

Blijf op de hoogte en volg Frank

09 Februari 2015 | Spanje, Sevilla

Het is weer een tijdje geleden dat ik mn laatste blog heb geschreven. Daarom ga ik jullie vandaag blij maken met een nieuwe, dolletjes!

Ondertussen heb ik weer een hoop nieuwe mensen leren kennen. Met een groep van ongeveer 20 Erasmus studenten zit ik in een Facebookgroep, en we doen regelmatig leuke dingen samen! Daarnaast heb ik ook een whatsappgroep met een meisje uit België en een jongen uit Italië waar ik regelmatig mee afspreek :)

Maarmaarmaar deze week is het dan echt begonnen, datgene waarvoor ik eigenlijk naar Sevilla ben gekomen: de eerste colleges! Eigenlijk hoef ik dat niet in meervoud te zetten want ik had vandaag slechts één college, en dat om half negen op maandag. Maar er zijn ergere dingen zullen we maar zeggen! Ik had de wekker gezet om zeven uur, en dat is erg vroeg. Ofja dat moet je natuurlijk relatief zien, aangezien ik enorm van uitslapen houd en de afgelopen dagen nooit voor half 10 uur mijn bed uit was.

De avond daarvoor gingen Dieke, Tom en ik nog uit eten. Dieke gaat vandaag weer terug naar Nederland, Tom is pas aangekomen voor een stage van een half jaar. En verder heb ik nog twee leuke huisgenoten die ook beide een stage volgen in Sevilla. Na de tapas en het chocoladetoetje (OMG DIE WAS LEKKER) gingen we weer naar huis. Het was twaalf uur, en ik moest morgen weer vroeg op!

Ik zette dus om zeven uur de wekker, en het was hier nog helemaal donker. Echt fris en fruitig was ik dus niet. Het was zelfs zo erg dat ik het water uit de waterkoker in mijn kom cornflakes wilde gieten. Nog net op tijd bedacht ik me, en ik gebruikte het water voor de oploskoffie. Die smaakt niet zo goed als verse koffie, maar koffie is koffie, en zeker op maandagochtend. Ik stapte op mijn fiets om naar de Communicatiefaculteit te gaan. Daar aangekomen kon ik eigenlijk alles prima vinden.

Het vak dat ik vandaag had heet 'Gestión de Empresas de Comunicación'. Het is een erg praktisch vak, dat later zeker van pas zal komen! In deze cursus wordt er namelijk aandacht besteed aan alle facetten waarmee je te maken hebt bij het opzetten van een bedrijf in de communicatie. Daar komt nog veel bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan een financieel plan, human resources management, het opzetten van een strategisch plan. In groepjes moeten we een (fictief) bedrijf opzetten, rekening houdend met al deze factoren. Het cijfer wordt vooral gebaseerd op de uitwerking van het 'Plan de Negocios'.


Ik was van tevoren erg bang dat het slecht aangegeven zou zijn. Ik heb al verhalen gehoord dat de ordening van de lokalen totaal niet logisch waren. Maar ik moest vanmorgen in lokaal 2.5 zijn, en die bevond zich inderdaad op de tweede verdieping. Ik liep het lokaal binnen en ging zitten. In tegenstelling tot de stereotypes die vaak gebruikt worden, was de docent netjes op tijd.

Iets anders waar ik bang voor was, is het accent dat men hier gebruikt. Over het algemeen praat men hier enorm snel. Daarnaast korten ze veel woorden af, en slikken ze sommige letters in. Zo worden 'patatas' iets dat klinkt als 'pa'as' en wordt 'españa' iets als 'e'paña'. Dat bleek bij de docent echter mee te vallen. Hij sprak normaal Spaans, maar sprak de letter 's' heel vaak niet uit. Met dat in mijn achterhoofd kon ik het prima volgen.

Ik vond het ook nogal eng om met mijn klasgenoten te praten in het begin. Ik was namelijk bang dat zij ook veel te snel praten. Maar dat bleek ook enorm mee te vallen! Ze waren erg nieuwsgierig en vroegen me van alles over Nederland. Het was erg leuk, want op die manier kwam ik ook te weten of de stereotypes die wij over Spanjaarden hebben kloppen.

Zo heeft men in Spanje wel siësta, maar het is niet zo dat iedereen om twee uur naar huis gaat om daar een dutje te doen. Die tijd wordt gebruikt om met familie of met vrienden uitgebreid te eten. Daarnaast kent men in Spanje het drankje sangría wel, maar je moet niet denken dat iedereen in Spanje dat drinkt. Het is vooral populair bij toeristen, maar mijn klasgenoten drinken vooral bier en tinto de verano. Tinto de verano is rode of witte wijn gemixt met cassis of seven-up. Ik heb het ook geprobeerd en dat is inderdaad erg lekker! Ten slotte kan iedereen (ongeveer) de Flamenco dansen. Echter wordt dat alleen gedaan tijdens de Feria (een groot feest ergens in april geloof ik). De Flamenco is voor mannen overigens een stuk gemakkelijker dan voor vrouwen, heb ik gehoord van mijn klasgenoten. Mannen hoeven alleen maar een beetje stoer te staan terwijl de vrouw allerlei ingewikkelde bewegingen maakt met hun armen.

Daarna ging ik naar het secretariaat om van groep te wisselen. Dat ging (zeker voor hier!) wonderbaarlijk snel. Eindelijk klopt mijn rooster nu dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Tijdens mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen ga ik een semester in Sevilla een vrije minor volgen! Bij deze mijn dagboekje om jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 652
Totaal aantal bezoekers 1746

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 06 Juli 2015

Semester in Sevilla!

Landen bezocht: